Toinen työpäivä
Seuraavana aamuna pyykkiä viedessäni kyselin päivän aikana esiin tulleita
kysymyksiä. Käyttöohjeet aineisiin löytyi pyykkituvalta, kohteisiin niitä ei viedä
laisinkaan. "Jos tarvii ni ne voi lukea täällä" kertoo
esimies joten asia selvä. Eli jos unohdat lukemasi niin voithan aina lukea
seuraavana päivänä uudelleen. Perehdytys tilauksiin, pyykkiin, tuntilistaan ja
kaikkeen muuhun mahdolliseen tehdään myös heti aamulla, siis kaikki samaan
pötköön. Myös pesukoneiden käyttöohjeet ja muu käytäntö. Pää pyörällä lähden
omaan kohteeseeni. Pitää yrittää seurata miten muut toimivat ja peesata.
Jatkossa saankin kiittää työkavereita useasti avusta, kaikkea kun ei
konkarikaan uudessa paikassa heti muista. Esimieheltä kysyttäessä vastaus
" mähän sanoin silloin alussa"
ei innosta kysymään uudelleen. Kun myöhemmin kysyn jotain ja kerron, ettei
asiasta ole mitään mainittu, niin vastaus on "ai unohdinks mä, teitä on niin monta ettei kaikille muista sanoo". Teen tarviketilauksen, otan uudet puhtaat mopit
ja lähden aloittamaan uutta päivää.
Onkin jo helpompaa kun jo vähän tietää mitä pitää tehdä, tai ainakin luulin
niin. Vastaan tulee ovi jossa on hälylaite. Vaan se koodi? "Kokeile 1234 tai 0000, on kuitenkin jompi kumpi niistä." kertoo esimies.
Kysyn kuitenkin asiakkaalta ja saan oikean koodin joka ei ole kumpikaan
edellä mainituista. Asiakaskin ihmetteli kuinka joudun asiaa heiltä kysymään.
Otin syyn niskoilleni jotta en nolaisi työnantajaa. Mitähän olisivat ajatelleet
jos olisin kokeillut ja pillit olisi alkaneet soimaan ja väijy olisi tullut
paikalle ja lähettänyt laskun?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti