perjantai 28. maaliskuuta 2014

Ahkeruus on ilomme

Huomasitteko, on perjantai ja alkaa viikonloppu, jee:)

Olen ollut niin ahkera tällä viikolla, että itsekin ihmettelen. Liekö syynä vihdoinkin pois menevä nuha, sitä onkin kestänyt viikkotolkulla. Tai huomio siitä, että työnantaja on käynyt lukemassa tätä, ihan hyvä juttu.

Pesen saunat torstaisin, mutta tällä viikolla kaikki saunat oli pesty jo keskiviikkona. En tiedä mikä iski, mutta olen koko viikon touhunnut kuin höyrypää. Olen jopa pessyt osan ovilaseista! Raput on siistit, kaikki nurkat on nuoltu. Kaiteiden aluset pyyhitty, pyörikset siivottu ja omat komerot OK. Laitoin jopa mopit eilen aamua varten omiin pinoihin takakonttiin joten aamulla vain nappasin oman valmiin pinkan kassiin jokaiseen yhtiöön ja ei kun menoks. Mutta ei pelkoa, varmaan tämä "häiriökäyttäytyminen" menee maanantaihin mennessä ohi ja alkaa taas sama junnaaminen.

En osaa sanoa mikä asia sai minut niin innostumaan. Ainakin muistin juoda vettä tarpeeksi usein. Olen laittanut vesipullon moppisankoon mukaan ja hörppinyt pitkin päivää. Muutaman kerran olen kostuttanut lasiliinaakin siitä kun se on päässyt liikaa kuivumaan.

Toinen seikka on kai se, että kaikki hommat tuli tehtyä ajallaan eli mikään ei jäänyt rästiin. Olin tehnyt mielessäni työsuunnitelman koko viikolle sillä ajatuksella, että ehdin niitä ovilaseja pesemään. Ja se toimi. Tosin jouduin potkimaan itseäni persuksille vähän päästä jotta jaksoin pysyä suunnitelmassa. Pääsiäiseen on enää vain muutama viikko ja taas on monta lyhyttä viikkoa edessä. Jotta mikään paikka ei jäisi pahasti paitsioon eikä tehtäväksi muutenkin tynkäviikolla niin yritän jo nyt tehdä noita hommia alta pois. Tosin lasit pölyyntyy vielä uudestaan ja pahasti, mutta on ainakin talven harmaus osasta jo pois. Ja harvemmin tehtäviä juttuja riittää ensi viikoksikin joten katsotaan kuinka tässä käy.

Siis hyvää viikonloppua, lukijat. Teitä onkin ollut ihan mukavasti, kiitos siitä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti